2015. július 20., hétfő

Örömmorzsák: nyaralás Balatonmárián

Sziasztok Csajok!

Új rovatot találtam, ki, amiben össze fogom gyűjteni, hogy mik okoztak nekem örömet és boldogságot az eltelt időszakban. Most arról szeretnék írni, hogy nyaralni mentünk. Tegnap érkeztünk haza, és szuper időnk volt, csodaszép helyeket láttunk, finomakat ettünk és minden pazar volt. Mutatok képeket és elmesélek mindent!

Balatonmáriafürdőn nyaraltunk, ami a Balaton déli partjának csücskétől egy picit arrébb fekszik, és igazi kis nyaralóparadicsom azok számára, akik egyszerre szeretik a természetet, a nyugalmat de az este pezsgését is élvezik. A helyet teljesen a szívembe zártam, és fájó szívvel tértünk haza. Csodálatos kis ékszerdoboza a déli partnak. Északi parthoz közel élőként furcsa volt a rengeteg szabadstrand, és az, hogy mikor beleléptem a vízbe a lépcsőről nem egyből majdnem popsiig ért a víz lefagyasztva a lábaim, hanem kényelmesen besétálhattam a hűsítő habokba. Első nap a nyaralóban azonnal elfoglaltuk a szállást, kicsit berendezkedtünk a pihenő napjainkra a békebeli és komfortos szállóban amiben az a szerencse ért minket, hogy mi lakhattunk a legjobb szobában. Az ebéd és a reggeli az ár része volt, csak vacsira ültünk be étterembe mi magunk. Finom ételeket kaptunk, szeretettel átfőzve a konyhásnéniktől, akik a búcsúzáskor is nagyon kedvesek voltak.

A szállásunk a Csendes utcában volt egy hatalmas területen, csodásan szépen kialakított kertes környezetben, a kert végében a stranddal. Tőlünk 3-4 perc kellemes sétára pedig már a kikötő és a móló, a belváros pedig 10 perc gyaloglásra feküdt, ahol mindig pezsgett az élet, tele volt minden árusokkal, perui zenészekkel, énekszóval és nyüzsgéssel.

A hajókikötő teljesen magával ragadó látványt nyújtott, és itt éreztem azt, beleszerettem ebbe a helybe, ide még vissza kell majd térnünk. A hajók sorakoztak és várták gazdáikat egy kis úszás reményében, mindben aranyos neve volt, és csodás látványt nyújtottak. A kikötőben tovább sétálva is nyüzsgő részhez értünk, ahol sétahajózni indulhattunk a naplementébe, vagy éppen a bulihajóra felpattanva rophattuk kedvünkre.

A naplementék minden este lélegzetelállítóan szépek voltak. Egyszerűen nehéz szavakba önteni azt a látványt, amit a lemenő nap sugarainak és a víz visszatükröződésének egyvelege nyújtott.

A nyaralóhoz közel egy kis háznál lakott egy teknős az udvaron, nagyon ötletes kialakítással oldották meg a gazdái a szabad létet számára, lekerítettek neki egy részt, és Flinstones házat építettek neki amiben meghúzta magát éjjelre. Minden nap meglátogattuk a kicsi páncélost.

Természetesen finomakat ettünk és ittunk, a paleolitot fel is kellett függesztenem erre az időszakra mert lehetetlen lett volna betartani, de az étteremben este azért odafigyeltem rá, mégis mit eszem. Itt éppen cézár salátát faltam, nagyon fincsi volt.

A természet is varázslatos helyszíneket alakított itt ki, mert a sok vízitök és kacsák, hattyúk, halak és hatalmas balatoni kagylók látványa elkápráztatott. Hátulütője volt a dolognak a sok szúnyog, akik előszeretettel szívták a vérünket.

A belvárost naponta meglátogattuk, akárcsak a kikötőt, a vasútállomást, a stégeket és strandokat. sokat barnultunk a sok fürdésnek köszönhetően. Nagyon jó volt, visszavágyunk.

Ti jártatok már itt? Melyik a kedvenc nyaralóhelyetek?