2017. augusztus 21., hétfő

,,gardrobcsere.hu" - avagy mi a véleményem az oldalról

Sziasztok!

Biztosra veszem, hogy közületek már sokan megelőztek engem, és ismerték a gardróbcsere elnevezésű  oldalt. Aki nem, annak azért lesz érdemes elolvasni a bejegyzést, mert most elmesélem a tapasztalataimat, aki ismerte, annak pedig lehet érdekes lesz a véleményem.




Az én történetem ott kezdődik, hogy egy videóban említette az egyik youtuber, hogy az egyik cég által kapott, és neki nem megfelelő ruhadarabot majd feldobja gardróbcserére. Hogy hova? - gondoltam, rá is kerestem és megleltem az oldalt. Láttam, hogy itt arról van szó, hogy egy regisztráció után saját magad is tölthetsz fel eladó dolgokat, és vásárolhatsz vagy cserélhetsz is másokkal. Jó dolognak gondoltam, így pár kattintás után már én is az oldal népes táborát erősítettem (hajnoca3 néven megtaláltok). 
Vegyes érzésekkel vágtam bele a saját motyóim feltöltésének, és nem a meggazdagodás vezérelt, ahogy most sem: csupán szeretné, hogy a meglévő és általam csak álldogáló és kihasználatlan holmik valakit boldoggá tegyenek, még ha aprópénzért is, de legalább nem romlik rám, vagy nem a szekrényben porosodik. 
Elkezdtem ezután az oldallal ismerkedni. alapvetően nyolc kategóriába sorolhatóak be az eladni kívánt tárgyak: ruhák, cipők, kiegészítők, táskák, ékszerek, kozmetikumok, szépségápolási eszközök, kisállat ruházat. Az utolsó kategória kicsit kilóg a sorból és lehet tanácsosabb lenne egy egyéb címke, de gyanítom akkor még több kacatot feltennének az eladók mint így, ezért korlátozzák kategóriákra az eladni kívánt tárgyakat, az oldal alapvető profiljának megfelelően. Nos amit láttam már az elején, hogy van aki ez sem zavar, és a lehető legfurcsább dolgokat is felpakolja.. remélni lehet csak, hogy a moderátor ezt észleli és eltávolítja.

Fontos, hogy címkéket is használnunk kell, amivel kategorizálhatjuk a termékeket, és rájuk is kereshetünk, de elég gyengén használják sokan ezt is. Butaságokat írnak be címkének, amibe bele sem illik amire keresnék, ezzel pedig eléggé megnehezíti a dolgom, ha konkrétan érdeklődök valami iránt.
Az árakat tekintve sokan nem a Földön járnak. Ha megveszel valamit, értelemszerűen ugyanannyiért már nem tudod majd eladni, mert veszít az értékéből abban a szent percben, hogy kilépsz vele a bolt fotocellás ajtaján. Ebbe érdemes még a postaköltséget is belekalkulálni és úgy megadni az árat, hogy azzal együtt is kedvezőbb legyen mint alapvetően a bolti ára a terméknek, hogy érdemes legyen megvásárolni tőled ezen a felületen. Sokan azonban nem veszik ezt figyelembe, sőt drágábban árulják a termékeiket mint a boltban elérhető ár! Ezt egyrészt pofátlanságnak tartom, másrészt megmosolyogtat, de ha van aki ennek bedől, az dőljön. Egy talpraesett vásárlót nem lehet ezzel megvezetni. 
Nagy kérdés még az eredetiség témaköre. Találkoztam olyan eladóval, aki maga sem tudta, hogy az általa kínált rúzs eredeti-e vagy sem.. én világosítottam fel, hogy bizony nem, de becsületére váljon egyből feltüntette utána a termék neve mellett, tehát nem a csalás vezérelte. Nem vagyok benne biztos, hogy sokan nem kamu cuccokat árulnak eredetiként, amit mélyen ellenzek, főleg ha az illető tisztában is van a dologgal. Gyanús lehet a túl alacsony ár, persze ez sem minden esetben mert képesek a reális árat elkérni a kopiért. Nagyon résen kell tehát lenni és érdeklődni, kérdezni, mielőtt bármit is megveszünk.
A hozzáállással is akadnak gondok sokaknál. Ha regelek egy ilyen oldalra, és aktív felhasználó vagyok (meg lehet nézni az utolsó belépés dátumát), akkor annyira veszem a fáradtságot, hogy ha ír nekem valaki, annak reagálok. Ez nem mindenkinek ennyire evidens, mert fáj leütni azt a pár billentyűt ha szimplán kérdezel, cserélni szeretnél (miközben csupa nagybetűvel írja ki,hogy cserélem is).  Tisztelet a kivételnek, mert kedves és segítőkész példa is adódott  szerencsére. Nagyon jó áron sikerült és régóta áhított parfümre lecsapnom, melyről tesztet is hozok, jelenleg még nyúzom,hogy véleményt alkothassak róla.
A választék széles, mondhatni végtelen. Mindent meg lehet lelni, és nem csak bóvli cuccokat, tényleg igényes kozmetikumok és ruhák fellegvára ez a hely. Mindenki találhat kedvére való terméket itt, ami szerintem szuper! Vigyázat, könnyen beszippant éppen emiatt a weblap!
Az átverésekkel vigyázni kell. Soha ne bízzunk a beszélgetés során gyanús emberekben, ha ott azt érzed,hogy valami nem klappol, vagy gyanúsan olcsón kínál amúgy sokkal magasabb árkategóriájú dolgot, az bűzlik. Érdemes megnézni a véleményeket, amiket mások írtak az eladóról, mielőtt utalnánk neki. Ha rendben vannak és úgy ítéljük meg, hogy oké, akkor mehet az üzlet. Persze egy alapvető bizalom kell ehhez, hiszen előre utalsz el egy összeget egy ismeretlennek. Van lehetőség személyes átvételre is ha egy helyen laktok ez sokkal jobb. 

Vannak tehát pozitív és negatív oldalai is a dolognak, de alapvetően jó kis oldal ez. Szerintem érdemes beregisztrálni, mert ami neked megunt dolog, lehet, hogy másnak kincs!

Az oldal nem támogatott a bejegyzés megírásában, a saját véleményem írtam le az elmúlt hetek tapasztalatai alapján.

Ha gondoljátok írjátok meg Ti milyen néven vagytok fent, mik a tapasztalataitok, és ismeritek-e az oldalt!

Köszönöm, hogy elolvastátok az írásom, ölellek benneteket:



2 megjegyzés:

Barbi (Beauty & Glamour Blog) írta...

Korábban én is töltöttem fel ruhákat, de ráuntam. Ráadásul nálam pont fordítva volt, direkt mindenhez odaírtam, hogy nem cserélek még is kb. minden második üzenet az volt, hogy cserélek-e... nagyon sokan alap értelmezési gondokkal küzdenek. Postázással én nem is vennék semmit, mert nem tudni ki ül a gép másik oldalán és milyen a valóságban az a dolog, amit épp árulnak, nem egy szörnyű sztorit hallottam már ilyenekről. Személyes átvételt illetően meg az a baj, hogy azt is rendszeresen eljátsszák, hogy a megbeszélt helyre és időre nem jönnek el, nem is jeleznek utána eltűnnek... túl sok a felesleges macera vele, nekem ennyit már nem ér.

hajnoca3 írta...

Az alap értelmezési gondokat aláírom! Tényleg sokan nem értik amit olvasnak, vagy el sem olvassák amit kiírsz. Sajnálom, hogy ilyen rosszak a tapasztalataid :(