2013. december 7., szombat

Tyúkper- avagy mihez is vannak jogaink?

Sziasztok Drágaságok!

Olyan dologról írok most nektek, ami biztosan megesett már mindenkivel, ha nem is többször, akkor egyszer. Amikor veszel valamit, örülsz, boldog vagy, tetszik, azt most ne nézzük mennyi pénzt áldoztál rá, de kiadtak rá, és a tiéd. Boldog vagy egészen addig, amíg nem jön elő a gond... Hogy meghibásodik, vagy rossz, vagy nem működik, vagy véresre tör, vagy egyszerűen hibás. Ilyenkor kezdődnek az életben játszódó tyúkperek .....



Egy fárasztó hét után, pénteken a munkaidő lejárta után nagy boldogan kezdtem el keresgélni az egyik kínai áruház sorai között téli csizma után... én kis naív. Nem akartam tízezreket kiadni erre, mert a tapasztalataim alapján azok sem jobbak. Azért előtte felmértem a terepet a Deichmannban, de nem találtam meg az álomdarabot. Egy szó mint száz, maradt ez az opció. Próbálgattam, nézegettem, sétáltam is benne, beleszerettem, hazahoztam. Másnap felhúztam egy sima városozásra, és ekkor jött a fekete leves. A csizma amúgy nyolc ezer forint körül volt, ennyiért már elvárhatom, hogy jó legyen egy lábbeli, véleményem alapján. Szóval, felhúztam, és rossz volt. Először még nem tűnt fel,de aztán éreztem, hogy valami nem oké, csámpás a járásom és baromira fáj a bal lábam. Hazaérkezvén megnéztük a baj forrását: a bal darab boka része kisebb volt és eldogozatlan, persze csak akkor láthattad ha nagyon tüzetesen nézted meg, és így berogyott a talpam bal oldala, ez okozta a csámpázást, ami pedig azt okozta, hogy a merevített rész véresre karistolta a bokámat. Rettegve néztem szembe a ténnyel, hogy akkor ezt most.. vissza kell vinni! 


Hétfőn, ebéd időben terveztem megejteni a kellemetlen eseményt. Odaérkeztem, kedvesen és udvariasan közöltem , hogy mi is a probléma. Egy leányzó elkezdte nézegetni, nem értette mi a gond... pedig szerintem érthető. A mellette lévő másik pedig buzdította a mantrájával: ,,én nem venném vissza.. én biztos nem venném vissza."- Itt még nyugodt tudtam maradni, nem szóltam semmi, vártam  türelmesen, elvitte a lány, hogy megmutatja a főnökének. Oké, gondoltam, mutasd meg. Visszatért és közölte velem, hogy hagyjam ott nekik, majd döntenek. Meglepődtem, a reakcióm az volt, hogy én nem hagyom ott, nem szeretnék ezzel napokig szórakozni, szeretném vagy kicserélni, vagy vissza a pénzemet! Ó hát itt egyből indult a perpatvar. Mert hogy ez nem a csizma hibája, hanem az enyém, hülye lábam van!!!!!! Hogy nem, meg mit képzelek ilyen nincs,és ezt nem éppen a megengedhető hangnemben kaptam meg. Ekkor még mindig higgadtan közöltem, hogy hoztam egy nyomtatott példányt a fogyasztóvédelem erre eső részéről, olvassuk el. Itt az egyik lány röhögve és nagyképűen közölte, hogy nekik is van ilyenjük és ő bizony nagyon tudja mik is a jogaik. Mondtam, hogy én is tudom mik az enyémek,de ha nekik is van, ugyan.. egyszer akkor olvassa már el! A másik lány sunyin röhögött,és suttogott a fülébe, na ekkor lettem már mérges. Mondtam, hogy oké, akkor ne szórakozzunk.. Nevess nyugodtan, a munkahelyemen egy emeletet kell csak lejjebb mennem a fogyasztóvédelemért, majd ott megnézetem. Lett nagy patália, hogy tegyem azt, mit képzelek stb. Mondtam, ,hogy oké, akkor kérlek szépen csomagold be nekem a csizmámat, és kérem a panaszkönyvet! Megkaptam, úgy dobták oda mint kutyának a csontot, éppen nyitom ki,hogy írok bele, mikor a tulaj odarobog és szó szerint kitépi a kezemből a könyvet és a tollat. Csodás magyarsággal és udvariatlan stílussal megkaptam,hogy: ,, inkább pénz vissza. Menni el, nem ide jönni több. Menni el.. pénz vissza..." 
Ekkor már örültem, tudtam, hogy nyertem, visszakaptam a pénzem, megköszöntem, megmondtam,hogy nem is terveztem  idejönni többé ne aggódjanak, viszont látásra. 

Azért annyit had jegyezzek meg, milyen érdekes ellentmondás, nem a csizma hibája, de mikor nyoma lett volna a panaszkönyvben megijed és inkább egyből odaadja a pénzt? Mitől félt ha annyira igaza volt mégis és a lábam volt a hülye? Nem is értem amúgy egy láb, hogy lehet hülye? :) Azóta vettem máshol egy csudacsizmát,imádom, kényelmes, majd meg is mutatom nektek :)

Nektek volt már ilyen esetetek? Nyertetek vagy hagytátok a fenébe?


Köszönöm,hogy velem tartottatok, sok puszi:



9 megjegyzés:

PAncsi írta...

A panaszkönyvet ilyenkor mindig célszerű kérni, azzal nem cicóznak :-)
Azt ugyanis ellenőrzi a fogyasztóvédelem (sorszámozott dokumentum), ha arra nem reagálnak megfelelően, több százezres bírságot is kaphatnak - korábbi munkahelyemen találkoztam már ilyesmivel.
Szerencsére velem már rég nem történt ilyen, de egyetértek Veled, így kell ezt csinálni, harciasan kiállni magadért, mert az eladók először úgyis megpróbálnak elhajtani, hogy Te vagy a hülye meg a hibás...

Orsi Szemán írta...

Nekem is voltak hasonló eseteim, de valahogy mindig szerencsésen megúsztam, vagy rögtön levásárolhatam az összeget vagy ideadták a pénzt. Azért durva, hogy ilyen hangnemet meg tud ütni a vásárlóikkal szemben egy szolgáltatás... Én azt veszem észre, hogy mostanában egyre gagyibbak az áruk, érts cipő, ruha, elektronikai termék, amiért súlyos ezreket fizetünk. :(

Orsi Szemán írta...

Kérdeznék egy személyes dolgot a fogyasztóvédelemmel kapcsolatban, amire nem találok választ, tudnál esetleg segíteni ebben? E-mailben leírhatom neked? :)

Andus írta...

Ez az én nem venném vissza szöveg ennyire menő lett? Nem is értem, egy alkalmazott mit okoskodik egymagában, úgyis a főnöké a döntés...Ha előre tudnám, hogyan állnak hozzám egy ilyen esetben, akkor én is ugyanilyen szívesen megmondanám, hogy, a szádat befogod, itt és most, a főnökre vagyok kíváncsi, nyilván nem véletlen hogy csak idáig vitted...:D Csak az a baj, hogy az ilyen eladók akkor mutatják ki a foguk fehérjét, amikor először ellent mersz mondani annak, amit ők akarnak... Egyből meg tényleg nem lehet a ketrecnek ugrani, mert jogaim ugyan vannak, de a tiszteletlen viselkedésre nincs mentség. Bírom az ilyen kínaiakat amúgy...És fogadjunk, hogy a visszavitt cipődet kirakták teljesen újként, és majd valaki megveszi...aztán lehet ő nem lesz olyan nagy dumás és talpraesett mint te és meg lesz zsugorítva 8 ezerrel... :/

tropicoparadise írta...

Ha a minőségért nem is, de legalább ezen dolgok miatt vásárolok már inkább a Deichmannban. Egyrészt garancia van a cipőre, másrészt pedig normálisan bánnak velem. :/

djkaty írta...

Hát, a reklamáció soha nem egyszerű dolog, de örülök, hogy sikerrel jártál végül! A csodacsizmát pedig várom, hogy megmutasd :-)

hajnoca3 írta...

Hát igen lányok,ez egy ilyen téma... sajnos látom tényleg mindenkinek vannak tapasztalatai. Szerencsés kimenetel ritkán akad. Köszönöm,hogy írtatok, érdekes volt olvasni a Ti eseteteket és véleményeteket is! :)

hajnoca3 írta...

Szia! Írj nekem nyugodtan a hajnoca3@freemail.hu-ra és meglátom mit tehetek az ügy érdekében ;)

Narancs. írta...

Veszprémi CCC-be visszavittem a tropa bakancsom,egy szó nélkül küldték a cipészhez,aki nem tudta megcsinálni így felajánlották,hogy levásárolhatom,és !!!!!!!még kedvezményt is kapok !!!!!! mert hogy cserélni kellett az előző álompipőt! az állam le esett...Deichmannba meg még én voltam a szar,hogy a 9000-res magassarkúnak szétjött 3 nap után a platform része?! hagyjuk már :DDD