2012. június 20., szerda

Hogyan élj túl egy forró napot? Apró tippek

Közhelyesen hangozhat a cím, nem is szeretnék úgy tenni, mintha valami világmegváltó ötlettel szolgálnék, vagy álltam volna elő nektek. Egyszerűen csak összesszedtem egy csokorba, hogy én hogy gondolom, mivel tehetjük könnyebbé ezeket a forró napokat, mikor már az árnyékodról is csatakzik a víz.



1. Igyál, igyál, igyál!
Sokszor sajnos elfelejtek inni. Hülyén hangzik,de így van, bár ebben a nagy melegben ez kevésbé történik meg. Fontos, hogy mindig legyen nálunk legalább fél liter innivaló ebben a hőségben, hiszen már 3.fokú hőségriasztás van, izzadunk, rengeteg folyadékot veszítünk. A baj akár a kiszáradásig is fajulhat, szóval igyunk amennyit lehet, a legjobb a víz, én ebből csak a bubisat tudom meginni, de azt szeretem:) A legfurább tipp amit hallottam, hogy a forró tea nagyon hasznos ( persze ki kívánja) mert a testünk reakciója a forró italra a hűtés, míg a hidegre a fűtés, így ha hideget iszunk pont,hogy melegebb lesz tőle a szervezetünknek.



2.Naptejezz!
Hihetetlen, de tegnap 9-től 2-ig leégtem a városban. Igen, elfelejtettem bekenni magam naptejjel. De őszintén szólva meg sem fordult a fejemben, hopgyha állásinterjúra megyek, meg turizni, akkor naptejezzek. De bizony, ma már bekentem magam és kevésbé is pirosodtak be a vállaim. Akár 10 perc alatt leéghetünk az ilyen melegben, ecetera, ecetera, nem papolok az uv sugarak káros hatásairól.



3. Legyen nálad popsitörlőkendő!
Ez mindig jól jön. Ha tikkadsz, áttörölheted vele az arcod, vagy a tested, nagyon kellemes és frissítő! Alapból is jó, mert nincs mindig esély kezet mosni.

4.Napszemüvegeket fel!
Védd a szemed is, amellett, hogy trendi, fontos a szemeink védelme is, hiszen nekik is káros az erős nap.

5.Haj felkötve!
Ne engedd ki a hajad, igaz,hogy megvédi a háad a leégéstől, de arra ottvannak az édi kalapok:) Ha felkötöd a hajad, vagy kontyba kötöd, máris nem melegít az 500fokban mégjobban az óriási hajzuhatag!Sok lányt látok kiengedett hajjal, őszintén szólva nem tudom, hogy bírják ki.



6.Melegből-hidegbe, váltózuhany
Nagyon kellemes, ha fokozatosan zárjuk el a melegvizet, és egyre hidegebb vízben frissülünk fel. Én pl ilyenkor minden nap bevizezem a hajam is, így este az is kellemesen lehűsít.

7.Fagyizz, jegeskávézz,gyümölcssalátázz!
Mindegy melyiket választod, egy finom hideg frappét, jegeskávét, vagy dinnyés-sárgabarackos salátát, a lényeg, hogy ez is hűsít.



8.Hajvédő fényvédő!
Ez nem szorosan kapcsolódik a testünk hűtéséhez , de jó ha a hajápolóid is tartalmaznak a krémjeid mellett fényvédőt. Ez megoldható fénypsray vagy uv védős samponnal is akár.



9.Legyezz!
Praktikus lehet ilyenkor egy kis legyező, ami a forró buszon nagy segítséget nyújthat. Nem ciki, én sokakat látok vele, és nagyon jól jön. Azt, hogy hol beszerezhető nem tudom, de aki tudja jelezze :)

10.Ne igyál alkoholt!
Az alkohol szárít. Ilyen melegben amellett, hogy az ember lánya sokkal könnyebben csiccsent be, még káros hatás az is, hogy nagyon szárítja a szervezetet , ami amúgy is nagy terhelésnek van kitéve.

Fontosnak tartom elmondani, bár nem beauty téma, de figyeljetek a kiskedvenceitekre is! Nekik is nagy segítségre van szükségük ilyenkor, ugyanúgy áldozatok mint mi. Ne hagyjátok őket a napon, biztosítsatok neki lehetőség szerint árnyékot, vagy hűvösebb helyet, friss vizet, esetleg hűtőfürdőt, persze ez állattípustól függ.

Ti mivel védekeztek ebben a forróságban?:)

Képek forrása: www.weheartit.com

Köszi, hogy olvastatok: Hajni

2 megjegyzés:

Galatea írta...

legyezőt kínaiban tudsz venni fillérekért :)

Endi írta...

Nekem tegnap még nem száradt meg teljesen mosás után a szoknyám, és annyira jó volt úgy kimenni az 57645 fokba :$ Még jó, hogy pincében dolgozom, és este már elviselhetőbb az idő..