2012. október 2., kedd

A nők védelmére, ne hagyjuk,hogy bántsanak

Ez a bejegyzés nem tipikusan szépség és divat téma, de úgy érzem mégis szeretnék róla írni, mert elborzaszt ami a világban zajlik. Nem akarok átmenni a bloggal a szentimentális témák felé, de vannak dolgok amik elgondolkodtatnak, ezért inspirálnak a bejegyzések megírására, és szerintem nem baj ha a szépség témaköröm belül néha a lelki dolgokkal is foglalkozunk.



Tegnap este is néztem a híradót,és azt kell hallanom, hogy Pest egyik ,,elit" részén egy 16 és egy 61 éves férfi megerőszakolt egy 14 éves ,,kislányt". Azért írtam, hogy ,,kislány",mert a hírekben így említették. De szerintem 14 évesen nem biztos, hogy kislány az illető, a lényeg, hogy éppen abban a korban van, amikor lányból nő fejlődik. Sokkot kapott, amin nem is csodálkozom, és el is ájult, ezen szintén nem, de szerencsére a tetteseket szinte azonnal elfogták, ám ez nem segít szegényen sokat , véleményem szerint, idő kérdése minden, mire teljesen rendbe jön majd. A legrosszabb, hogy mennyi ilyen és egyéb erőszakos esemény történik.Nem értem. Nem. Egyszerűen nem értem mi visz rá ,,embereket"(?) ekkora állatságra és fajtalan, gusztustalan viselkedésmintákra. Fájdalmas, hogy mekkora  sebet ejtenek ezzel egy nő életén,és lehet, hogy sosem heveri ki. Nagy törés lehet, belegondolni is rossz.

Állítólag csak futni indult, mint máskor sokszor. Tehát ügyelt a fittségére, kitudja, lehet blogokat is olvas, gondolkodtam tovább a témán... és elborzadtam még jobban. Lehet a szemei már fürkészték a soraimat? Ha nem az sem számít, de nagyon rossz tudni ezt, hogy ilyen világban élünk. Hogy nem mehetsz el nyugodtan sportolni, már akkor is félned kell, hogy mikor kapnak el. Mi lesz még ebből? Ki sem mehet majd egy védtelen nő egymaga az utcára? Könyörgöm, ez nonszensz. Valamit tenni kellene, de mit? Hiszen meglepett állapotban, mikor hirtelen az emberre hátulról rátámad két férfi, eleve a pánik és riadalom miatt, na meg persze az erőfölény miatt kétlem, hogy józanul tudna bárki is cselekedni.

Jónak tartanám ha többet foglalkoznának a sulikban pl az önvédelemmel. Nem nagy dolgokra gondolok, csak minimális kis szösszenetekre. Például hogyan őrizzük meg a hidegvérünket és mit is tehetünk ilyen helyzetben. Mert fájó leírni, de ki tudja mi a rosszabb, ha hagyja az ember, vagy ha ellenkezik, hiszen gondoljunk bele hány nőt öltek így már meg,és nem hiszem el, hogy nem lehet mit tenni. Mondjuk az érme másik oldala az sajnos, hogy ebben a korban nem veszik annyira komolyan a lányok és fiúk az ilyen oktatásokat szerintem, hiszen jön a ,,miért pont én"? című mentegetőzés, meg ,,velem úgysem történik meg, akkor meg minek", de azért egy próbát megérne.



A 61 éves férfi eleve hasonló eset miatt már ült börtönben. Lehet korai volt szabadlábra helyezni... én nem pár évet adnék az ilyen ,,embereknek", bár lehet azt gondoljátok szigorú vagyok, de nem , nem érzem magam annak, mert ő is elvette az életet egy normális , hétköznapi nőtől. Hiszen biztosan károkat okozott a lelkében, a szexuális felfogásában, ki tudja. Mindenesetre kívánom, hogy épüljön fel mind lelkileg mind testileg egyaránt. Fogjunk össze lányok, küzdjünk az ilyen esetek ellen, ne hagyjuk magunkat, hiszen nem a kőkorszakban élünk, de emellett fokozottan kérlek benneteket, hogy NAGYON vigyázzatok magatokra! Este sötétedés után ne menjetek elhagyatott helyekre, főleg ne egyedül, legalább kivilágított hely legyen, és olyan ahol ha kiabáltok van aki meghallja... én csak ezt kérem, vigyázzatok!


Képek: www.weheartit.com

Köszönöm , hogy elolvastátok a szösszenetemet...

Sok puszi: Hajni


6 megjegyzés:

djkaty írta...

Hát igen, ez nagyon szomorú... És közben a párom tartana önvédelmi edzéseket a helyi fitnesztetemben, de nincsen rá érdeklődő. Értsd: egy sem. Nem egészen értem... Engem azért kiképez közben, az oké, de mások nem félnek? Erre telesen igaz, hogy jobb félni, mint megijedni. És valóban, az iskolákban kellene már elkezdeni, az lenne a legjobb. :-(

mrs__kovacs írta...

Jogos, amit írsz, régen nem féltem, egyedül mászkáltam mindenfelé, későn is, most meg már a tesóméktól nem merek egyedül hazajönni (Nemesvámos, 10perces táv), mert folyamatosan bennem van, hogy oké, ha fokozatosan felidegesítenek, dolgozik az adrenalin, "erős" vagyok, de amikor valakit meglepnek, nem tud reagálni, maximum bepánikolni, azzal meg nem megy sokra sajnos..
És abban is igazad van, hogy az ilyenek nem pár évet érdemelnének, csak ugye őket meg ott etetik, eltartják, és ez meg nyilván sok pénz, szóval ördögi kör ez.. :(

Viktória (shake it up) írta...

Gázspray legyen mindenkinél! Ha zsebben van, nem a táska mélyén, akkor van rá esély,hogy gyorsan elő lehet kapni.

Barta Veronika írta...

Ne adja isten, hogy valaha ilyen helyzetbe kerüljön bárki, de ilyenkor, ha nyíltabb helyen történik, azt kell kiáltani, hogy "Tűz van!". Lehet hülyeségnek hangzik, de tanulmány támasztja alá, hogy az emberek szarnak bele az ilyenbe, de ha tűzről van szó, más a helyzet.
Másik dolog. Én visszahoznám a halálbüntetést. Oké, egy erőszaktevőt nem végeznék ki, de sokkal, sokkal szigorúbbra kéne venni a magyar btk-t, mert ez vicc, hogy az emberek embert ölnek, és csak éveket húznak le, ami idő alatt még simán diplomát csinál, az állam, azaz az adófizetők pénzén, annak a pénzén, akinek a gyerekét, szülejét, testvérét, barátját megölte... na de nem is megyek bele, mert csak felidegesítem magam.

Rami írta...

nálam mindig van gázspray a zsebemben tartom és sötétben szorongatom. Ha baj van, így legalább van mit használni, a másik kezemben a kulcsaim, az ujjaim közt kidugva. Ütni nagyon lehet vele.
Mindenesetre elég nagy baj,hogy ilyen felkészültséggel kell járkálni.

hkorinna írta...

Nagyon durva ez a történet, erről a pécsi eset jutott eszembe. Pár utcányira laktam a helyszíntől, ahol megerőszakolták és megölték azt a lányt. Szörnyű belegondolni, hogy sokszor én is éjjel mentem haza, sötétben, és ki tudja kik leselkednek az emberre ilyenkor. Azóta igyekszem kerülni a sötét helyeket, vagy 10 után nem megyek haza egyedül!