2012. október 25., csütörtök

Barbie-Létezik?

Fogós kérdés. Egyből egy idézet jutott eszembe mikor elgondolkodtam ezen a Barbie real or not dolgon: ,, I Hate Barbie. That Bitch has everything"- Na ja, utálom barbie-t, mert annak a lotyónak mindene megvan. Megvan mindene, akkor miért kell összevásárolnunk neki a kutyától a macskán át, a barátnőig még Ken-t is?
Na jó persze a valóságban ez máshogy megy nyilván. De vannak olyan lányok, akik nekem erre a szimbólikus babára hajaznak. Kiskoromban a kedvenc játékom volt, imádtam.. a csodaszép baba, csodaszép ruhákban, és azt a karaktert formázta meg, akit csak akartam, amit kitaláltam. Lehetett pónija, lehetett boltja, lehetett fodrász vagy éppen egy gazdag születésű lány, akit minden akar. Barbie tulajdonképpen a lányok első lépcsőfoka az álmainkhoz a nővéválás során. Amikor eljátszunk a gondolattal, hogy milyen lenne az életünk, ha máshova születünk, ha más anyagi helyzetben lennénk, ha annak tanulnánk amit csak akarunk és persze munkát is találunk egyből. Talán ezért is imádtam annyira ezt az idolt. Talán ezért érezhető sok lánynál, hogy bekopogott náluk az I'm Barbie, I'm the one szindróma.. mert sokszor ezt érzem....
Nem csak az öltözékre gondolok, de van egy stílus, egy életvitel amiről nekem ez ugrik be. Nem tudom elmagyarázni, próbálom hát képpel szemléltetni.

A kép forrása: www.weheartit.com

Nem akarok ezzel senkit megbántani, ez az én önálló véleményem és egy kép,ami a fejemben él. Hogy előítéletes lennék-e? Nem hiszem, mert sok sok szituációban hallok akaratlanul is lányokat beszélni és sokszor 2 mondatból kiderülnek a dolgok. Persze sok lány van aki okos, értelmes és egy egyéniség ezen kép ellenére. A tipikus babrbie akarok lenni lány nekem olyan, hogy a póthaja nincsen rendesen összevágva az igazi hajával, de neki mindegy. Ugg csizmát hord 40 fokban is az alig takaró sortjához. Butaságokat beszél,iszik és száll kaktuszról-kaktuszra mert ,,ez a menő". Ja és azért cigizik, mert az is menő, igaz, hogy a haja büdös lesz tőle és emiatt rinyál. A műkörme lenőtt, de nem baj,mert milyen styleos,hogy neki az is van!No meg amikor magukat és a barátnőjüket ,,kurvázzák".Én nem tudom felfogni, mi jó abban, ha ribancnak hívom azt akit szeretek, sőt, még magamat is? ( Valaki magyarázza el pls)Látok ilyet, az egyiknek kiszívta egy este alatt a nyakát, a másikkal elment a mosdóba, a harmadikkal smárolt, a negyediknek az ölében táncolt, gondolhatjátok miért. Nem tudom, mire jó ez, neki ez az értékrendje, engem nem érdekel.



 DE, akkor miért is csodálkozunk,hogy lenézik a nőket, a férfiak, annyiszor becsapják őket és egy eldobható bábúként kezelik? Hát ezért drágáim, mert ha egy ,,nő" így viselkedik, logikus lépés a pasitól,hogy kihasználja amit ki lehet...

Nem baj, lényeg, hogy nembánom, hogy annak idején kitalálták egy messzi messzi galaxisban ezt a játékot. Imádtam, imádom, imádnám, ha még kislány lennék és nem az élet valós gondjaival kellene már szembenézni, és de egyszerű is lenne néha, ha megvehetném magam köré a munkát, a barátokat, a pasit, mindent ami nekem megfelelő.

Álombarbiek:

Chanel

Audrey Hapburn


Kell ezt magyarázni?:)

Ti szerettétek a Barbie-t? Mi a véleményetek, létezik?

Köszi, hogy olvastatok, sok puszi: Hajni 


11 megjegyzés:

Viktória (shake it up) írta...

És ez? :D
http://www.life.hu/gyogyulj/egeszseghirek/20121024-90-plasztikai-muteten-esett-at-ken-baba-hasonmasa.html

b-look írta...

Nemrég én is írtam Barbie-ról, főként a "testképéről".

http://b-look.blogspot.hu/2012/10/legy-onmagad-barbie-effektus.html

:)

hajnoca3 írta...

Hú csajok köszi a linkeket! Megnézem ;)

mrs__kovacs írta...

Én egy ideig elvolt a barbizással, de azért túl sokáig nem is kötött le, meg leginkább öltöztetni szerettem őket, illetve volt, aminek a haját is levágtam (akkor még azt hittem, visszanő, de persze azóra sem nőtt.. :D) és volt egy Sindy babám is, és mindig ő volt kiközösítve mert neki lapos volt a lába hahah :D
Komolyra fordítva, szerintem ez nem pont a barbie-zás miatt alakult ki, nem tudom miért, és nem is akarom tudni, de egyre gázabb, milyen "lányok" vannak, és hogy lassan már az a normális a világban, ami számomra nem az.. Szóval nem tudom érted-e, hogy eltorzulnak de nagyon az értékrendek, és ahogy írtad Te is, ne csodálkozzék, hogy kurvának nézik, azt, aki úgy viselkedik.. :]

Csipkelány írta...

érdekes :) én mindig levágtam a haját. nem tudtam vele sokáig játszani, felöltöztettem, a haját babráltam, de nem játszottam "szerepeket" vele. amúgy melyik lány ne szeretné egy kicsit, a valóságban tényleg vannak ilyenek. nekik általában "Ken" vesz meg mindent, valószínűleg őket magukat is kilóra (vagy legalábbis grammra a póthajat meg az implantátumot)

mrs__kovacs írta...

Végre valaki nem néz kettyósnak, mert levágtam a haját.. :D

Pufifánk írta...

Nem érzem magamat attól rosszabbul,hogy a barátnőimet ribinek hívjam. Mi egymás közt csak így beszélgetünk, szerintem nincs ebben semmi rossz. Egyébként teljesen átlagosak vagyunk, együtt dolgozunk. Nincs póthajunk,se szilikonmellünk, csak így érezzük jól magunkat.
Egyébként egyet értek minden szavaddal.
puszi

Addy írta...

én sose értettem meg az ilyen Barbie effektus nőket :D. sztem nevetségesek és közönségesek is. Ha bár nem vagyok énse elégedett magammal ( orr és mellműtéten gondolkozom, de csak szimpla komplekszus miatt, és természeteset szeretnék, szval ezt ha emberi keretek között teszi az ember én támogatom) , a természetesség híve vagyok. Sztem attól szép 1 nő ha különbözik a többitől, és nem úgy néz ki mintha egy kaptafára "gyártották" vna őket.
jah és sose tudtam megérteni énse h mi a francért kell ribizni a barátnődet :D ezzel a halálba lehetett kergetni
( am én a Barbie babámat filccel sminkeltem ki :DXD haha)

Névtelen írta...

Nem kell messzire menni nézzük csak meg ezt a 2 linket olyan szép volt :S

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/25420_365715706554_636084_n.jpg


http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/416961_10151074406671555_1597957154_n.jpg


vagy csak nekem ilyen nagy a változás ? :S

mrs__kovacs írta...

Basszus, ez durva, a második képen, ha nem tudom, ki van, nem ismerem fel :S

Névtelen írta...

Zimány Linda :) mid a két 2 képen ! :) Egy pár év van a 2 kép közt ezek szerint volt egy pár plasztikai műtétje :S