2012. december 14., péntek

Állatokon tesztelt termékek

Sziasztok szépségek!

Sajnos eléggé szomorú témakör jutott az eszembe, amiről már régóta szerettem volna szólni a blogomon. Ez nem más mint az állatokon tesztelt kozmetikumok nagy és sokat vitatott kérdése. Tudva levő ugyanis, hogy a mai napig rengeteg cég tesztel állatkákon, védtelen jószágokon, akik nem arra születtek véleményem szerint, hogy kísérletezzenek rajtuk. Sok cég tartozik ebbe a feketelistába, amikre én speciel nem is gondoltam volna... de itt egy link, amin megtekinthetitek a  tiltólistás gyártókat: feketelistás gyártók

Az egyik legfelháborítóbb kifejezés, amit alkalmaznak a cégek az a közvetlenség fogalma. Tehát azt jelentik ki, hogy ők bizony ,,közvetlenül" nem tesztelnek állatokon.... na ez nekem olyan kb. mint az a mondás, hogy a macska fel van mászva a fára. Mi az, hogy nem közvetlenül? Na mindegy is, számomra ez sem teljesen elfogadható. De ha meg ezt nézi az ember, alig marad olyan termékskála, ami jó is, nem feketelistás és árban is kedvező. Tehát meg kell hagyni, nem könnyítik meg a dolgunkat. Ami nekem nagy meglepetés volt, az a Nivea. Nem tartoztak ugyanis ebbe a kategóriába, de idén sajnos bejutottak, hurrá, taps taps.



A teljesség igénye nélkül leírok azért pár nevet, amit sajnálok bizony, hogy ide lehet őket sorolni, tehát a Nivea, Dove, Baba ( na ez a legnagyobb fake), Neutrogena, Max Factor (-.- kár), Garnier, Veet , Vichy stb.



Ugye milyen nagy nevek? És ez csak a töredékük, olvassátok végig a listát, csodálkozni fogtok. Aztán én azt tettem, hogy végiggondoltam, hogy naponta a rutinomban miket használok,és abból mennyi ilyen tesztelő. Hát, azt kell mondjam csalódtam, és mostantól törekedni fogok ezen gyártók elkerülésére.

Legyen szó akár egy kis egérről, akár egy kutyáról, akiben lakik egy kis szeretet az állatok iránt, azt bántani fogja ez a dolog. Én tudom, hogy azoknak a cégeknek és embereknek ez a munkájuk. Oké, elfogadom, hiszen nem is tehetek mást. De nem hiszem el, hogy ebben a rohamosan fejlődő világban, miért nem fordítanak erre a területre egy minimális figyelmet? Miért nem találnak ki valamilyen más technikát, amivel legalább a cégek egy része kiválna ebből a dologból és leredukálódna a skála.


Ha egy ember a világon már figyel erre, az is előrelépés. Én fogok. Buzdítalak benneteket, hogy ha van rá módotok, ti is kicsit figyeljetek oda, még ha teljesen nem is, de picit!

Azért jók is vannak, íme egy kis lista:



Mi a véleményetek a témáról?

Köszi, hogy velem tartottatok, sok puszi: Hajni


13 megjegyzés:

mrs__kovacs írta...

Azért ahogy elnézem, akik nem tesztelnek állatokon, nagy része elég drága :(
Én szívesebben vennék csak olyat, amit nem tesztelne állatokon, de a listát elnézve csomóról nem is hittem volna... (pl baba leginkább meg nivea, dove..)

Berni írta...

A max faktor-ról úgy tudom, hogy már nem tesztel , illetve az avon és nivea is "csak" az összetevőket teszteli (elvileg ez volt eddig a kiskapu, hogy maguk a termékek nem voltak állatkísérleteken teszteltek).

De egyébként nagyon jó poszt! Jó, hogy más is így látja :)

Névtelen írta...

Szeretném tőled megkérdezni,hogy ha nem tesztelnének állatokon, akkor a véleményed szerint hogyan kellene kideríteniük,hogy az az összetétel ártalmas-e, allergiát okoz-e? Vagy ezt inkább csak saját magadon szeretnéd kipróbálni először?
Megértem,hogy a kísérletek nem jók, na de mi emberek vagyunk és éln i szeretnénk egészségesen. Sőt, a rákellenes gyógszereket is valahogyan ki kell kísérletezni és nyilván nem emberi életeket szeretnének elveszíteni mire kidolgozzák a megfelelőt. De itt még írhatnék másról, de nem akarok.
Sztem ezt a témát más oldalról is meg lehet közelíteni......

Zita

Emese írta...

Szerintem, ha az egyik cég megtudja oldani, hogy nem tesztel állatokon, akkor a másiknak is meg kell tudni ezt oldania!

hajnoca3 írta...

Kedves Névtelen! Eleve nem kellene olyan anyagokat használni ami irritációt okozó, azaz erre alkalmas. Ha te az állat helyében lennél, biztos élveznéd, hogy rajtad kísérletezik egy ,,felsőbbrendű", faj, nemde? Sokszor megoldják a cégek ezt máshogy, hidd el. De már annyi méreggel telepakolják a termékeiket, hogy nem mernek kockáztatni. A baj azzal van, hogy nem is törekednek arra, hogy elkerüljék ezeket a kísérleteket, mert ez olcsóbb. Amúgy meg mindig vannak olyan csoportok, amiért fizetnek ha rajtad tesztelhetik le az adott terméket. Ezt önmagad vállalod, tisztában vagy a rizikófaktorral. De egy állat nem tud védekezni, és azért mert nem úgy intelligens mint mi, jogunk van bántani? Nem hinném. Ha van kisállatod, gondolj bele, hogy ha vele csinálnák ezt, milyen érzés lenne. Pedig biztos nem akarod,hogy rajtad próbáljanak ki egy krémet, de ha van jóérzésed, tuti rajta sem engednéd!

hajnoca3 írta...

Ja ne haragudj, látom,hogy írtál nevet! Szóval kedves Zita, ebben egyetértek veled,hogy más oldalról is meglehet közelíteni,hiszen az éremnek mindig két oldala van,és többször is hangsúlyoztam,hogy szerintem, az én véleményem szerint, stb. Tehát nem kell egyetérteni velem , más a felfogása sok embernek, ami nem baj!

Névtelen írta...

Értem, amit mondasz, de a csirkét is megeszed, a marhát is, a malacot is. Sőt a halat is... Igaz, azt nem kísérlet előzi meg, hanem "gyilkosság" :) Ez a tápláléklánc :) Akkor ez ellen is tiltakozni kellene és aki nem ért vele egyet, ne egyen húst :)
Rajtam nem kísérleteznek, nyilván én ilyet nem vállalnék.
De tudod, inkább a kis patkányon, egeren kísérletezzenek mint rajtam. Szóval én ezt az oldalát látom.Ja és nyilván nem csak mérgező anyagokat tesznek egy termékbe, hiszen egy kamilla is allergizálhat és vannak olyanok,akik allergiásak is rá. Pedig ez utóbbi nem méreg. DE vki ettől is meg tud halni, hiszen ödémával járhat, ami fulladáshoz vezethet. Na sztem ezért kell a kísérlet. De egy kis háziállaton(kutya, macska, egyéb) nem fognak kísérletezni, tehát én sem a saját kis háziállatkámat félteném, nem fogják elrabolni :) De minden kis állatkára nem tudunk vigyázni és mivel ez az élet rendje, mi "kis" emberek ezen nem is tudunk változtatni, ez így is marad.
Ez az én véleményem :)
Zita

Anita írta...

Persze, hogy minden megoldható, de a kérdés az, hogy megfizeted? Nem kell álszenteskedni.

Névtelen írta...

az urban decay atkerult a fekete oldalra a kozelmultban, illetve a felsoroltak kozul tobb marka tesztelohoz tartozik (pl the body shop - loreal) ha jol tudom. :/ :) egyebkent en is csak most kezdtem baratkozni a temaval. :)

Unknown írta...

Egy csomó más cég nem tesztel már állatokon.Csak persze így olcsóbb.Meg lehetne szüntetni mindenhol, felesleges kínzás és halál.Az állatok nem értünk vannak, nem azért születtek, hogy az emberek felhasználják őket.Tudod milyen szenvedésen mennek keresztül?Ők is élni akarnak, nem csak te.És egy másik élet árán, köszi, de nem kell gyógymód.Nem lehet kisajátítani egyetlen egy állatot sem önös céljainkra.Ezért tartunk itt ahol, az ilyen emberek miatt, akik így gondolkodnak, mint te.

Brill írta...

Érdekes. Vajon miért ostobaság az állatokon való tesztelés? Egyzerűen azért, mert a legtöbb tesztet a kozmetikumok gyártói végzik. Tehát az állatokat azért kínozzák, hogy Te nyugodtan kenhesd magadra a testápolódat. Gratulálok! Tényleg ezért tart itt a világ.
Olcsóbb bizony. Főleg azért, mert egy nyúl, egér, kutya, macska stb kémiája, bőre teljesen másképp viselkedik egy adott anyagra, mint az emberi. Senki nem tanult kémiát? Nem ismer kémikust? Semmi értelme nincsen! Azért mert a nyúl nem lett allegriás az adott termékre, nem biztos, hogy Te sem leszel. Nem vagy nyúl.

Brill írta...

Érdekes. Kár, hogy nem vagyunk nyúlak, egerek, kutyák stb.
A legtöbb állatkísérletet a kozmetikai iparban végzik. Vagyis azért szenvednek - feleslegesen! csak azért mert olcsóbb! - az állatok, hogy Te naívan (hisz leszteltük, a nyúl jól van!) nyugodtan kenhesd magadra a mocskot! Gratulálok mindenkinek, akinek ennyi esze van! Sok sikert a rákgyógyulásban!
Teljesen más egy állat kémiája, bőre, mint egy emberé. Attól mert a nyúl nem lett allergiás az adott termékre, Te még lehetsz. Kérdezzétek meg a kémikus, vagyész ismerősötöket.
Semmi értelme nincsen.
És kezdik belátni. Szerencsére.

Névtelen írta...

Kedves Zita!
Az ugye megvan, hogy az állatok nagyon sokmindenre nem úgy reagálnak, mint az emberek? :D pl a kutya a csokitól szívrohamot kaphat, és az emberi sampon sem tesz jót neki. Ettől még nekünk lehet jó :)