2012. január 11., szerda

Elmélkedés - avagy sokat költök ?

Sziasztok

Ma egy kis gondolatébresztő-tervezős bejegyzést írok , ez az elmélkedős sorozat új része lesz , igaz már elég régen volt , de nem volt olyan téma amit szerettem volna körbejárni. Szóval , mindannyian tudjuk , hogy vége az ünnepeknek , kiköltekeztük magunkat , kaptunk sok-sok ajándékot . Ám mi a helyzet ? Leárazások tömkelege virít mindenfelé , kint vannak a hívogató Sale és 50% off feliratok , amire mi mániákus csajok felkapjuk a fejünket . ... és mennyire megéri , nem ? Hiszen ezt a cipőt nem vettem meg teljes áron,de jaj most negyedéért adják és milyen jó , és hopp , be is kaptuk a mézesmadzagot . Hiszen ki ne örülne annak , ha fele vagy adj isten negyede annyiért jut valamihez , amit nagyon nagyon szeretne? De itt jön be a kérdés , kell ez nekem ? Kell az ötödik pár cipő , kell a 10. rúzs és a 32. körömlakk ? Nem tudom . Szép , csábít , jönne velem haza , szinte már látom magamon , és a szekrényem aljában csücsülni .... hívogat , nehéz ellenállni .
Szerintem nyugodtan mondhatom , hogy így az ünnepek után mindenki kicsit igyekszik visszafogni magát vásárlás terén . Hiszen a pénz nem a csapból folyik , és azért ezek az időszakok jelentősen megcsappantják az ember bankszámláját . De nagy a kísértés , nagyon nagy .



Mit tehetek , ha nem szeretnék abba a csapdába esni , hogy megvegyek valamit , amit nem is akartam , de megvenném , mert akciós ? Féláron van , csalogat .....

Az egyik megoldás ami a legjobb , ha el sem megyünk az üzletek közelébe .... persze most zárkózzunk be azért,hogy nehogy költsünk ? Na ja .... lehetetlen , mert mész melóba , suliba ecetera , ecetera és akarva akaratlanul a szemed elé ugranak a kirakatok és feliratok .

Pénzcsappantás , szerintem ez egész jó megoldás , nem viszek magammal sok pénzt , csak ami mondjuk egy üdítőre elég , vagy arra ami a listámon szerepel . Így ha akarok sem tudok mást venni ..... Ha csak nem később visszatipegek érte =) Ravasz a női nem .

Írjunk listát , és legyenek előre kiszemelt dolgok rajta , amikre valóban szükségünk van , és ha azt találjuk meg akciósan az csodás , nemde ?

Aztán jön a kérdés , de én sokat költök ? Mi a sok ? Vagy kinek mi a sok ? Na ez relatív , hiszen mindenki magáról tudja eldönteni , hogy mit engedhet meg magának és mit nem . Ha bűntudatot érzel vásárlás után , akkor lehet , sőt majdnem biztos . Vagy ha hazaérve észreveszed , hogy basszus , van már egy ilyesmi színű lakkom , ilyen fazonú szoknyám és ilyen sarkú álomcipőm , akkor rádöbbenhetünk , hogy nem is biztos ,hogy sokat , de feleslegesen költünk .


Én is estem már ebbe a hibába , de azért az is valami , hogy néha kell egy kis apró örömöt csempészni egy nő életébe , ami sok más dolog mellett lehet ám egy körömlakk , vagy valami kis kütyü . Én erre mindig azt mondom magamnak , jobb , mintha azt tenném mint sajnos sok mostani fiatal , hogy eliszom , vagy elcigizem az árát .

Mindenesetre én mától vásárlástoppot tartok . Ezt két napra felfüggesztettem , mert tényleg szükségem volt pár apróságra , de mától indul . Nem veszek semmi feleslegeset , nincs is most szükségem semmire , tartalékolok későbbre , főleg a tavaszra . Szóval itt húztam meg a vonalat én személy szerint =) Nézelődni és áhítozni ér , de a buksza a tatyóban marad és pont .


Nektek mi a véleményetek , érdemes ilyenkor lecsapni az akciókra , vagy jobb tartalékolni a fosztós ünnepek után ?


Puszi : Hajni

Nincsenek megjegyzések: