2012. március 28., szerda

Rozi várlak haza - sünik bemutatásaa kérésre

Sziasztok

Mivel nagyon sokan a sünikre voltatok kíváncsiak ezért mesélek nektek  róluk :) Ezt a tudást , amit szereztem én is a neten bújva sajátítottam el , ugyanis tudatosan készültem arra, hogy ha majd gazdi leszek minden a legjobb legyen a mini tűpárnámnak :) Mégiscsak egy nem hétköznapi kisállat nem ?

Amit érdemes tudni , hogy a keleti sünik ugye védettek , tehát befogni nem lehet és nem is érdemes ,, magyar " süniket , főleg hogy ők nem erre valók . Az afrikai fehér hasú törpesüni azonban kiváló háziállatka lehet :) 
Sok féle színben léteznek,tenyésztéssel variálhatóak a színek , vannak alapkategórál pl pinto, chocolate, cinnamon stb. A lényeg,h a keresztezésen múlik minden ! 6 hetes koruktól lehet őket elválasztani a mamájuktól. Érdemes már újszülött korban kézbevenni , h szokja az ember közelségét. Az én kis Rozim sajna még nem szokott kézhez, főleg nem hozzám hiszen nem találkoztunk, tehát sok türelem kell hozzá míg elfogad engem és teljesen fesztelen lesz velem szemben. Türelmes leszek és kedves vele, babusgatom majd , hogy szeressen ahogy én őt !
Ő nem tenyésztőtől származik, vagyis de , ugyanis Nóri akitől veszi nekem a barátom most alapít süntenyészetet, de mivel Rozikának nincs bejegyzett törzskönyve , nem keresztezhető hivatalos úton , de 100 % , hogy nem beltenyészetből való a picúr. Engem meg nem zavar ez , ugyanis nem akartam babáztatni sosem , csak ő kell nekem , nem akarom tenyészteni ! Egy süni ára 10 - 40 ezer Ft között mozog , ezt a tenyészet válogatja , de ha előjegyzett sünit veszel az némi kedvezményt jelent, mindig kell előleg , foglaló ebben az esetben.

Ő az én kis Rozim , na tetszik nektek a kis királylány? :)

Jelenleg olyan 300 gramm körül van. 500 gramm egy kifejlett példány súlya . Ő még csak 3 hónapos és alapból válogatós Nóri szerint, szóval nála ez a súly oké:) Egy süninek a lakóhelyében a következő alapfelszerelések kellenek: alá forgács vagy törölköző, futókerék( egy nap akár 10 km-t is megtesznek), itató,etető,alvóhely, játék.

Na most,mit eszik. Aprószemű cicatáp és víz mindig kell,hogy legyen előtte. Mindig. Emellett fogyaszt élő eleséget(lisztkukac és lárvák, boltban vehető nagyon olcsón!), csirkenyakat főve, főtt tojást, macskakaját, gyümiket.

Szobatiszta, ugyanis cicaalom kell egy edénybe mellé és akkor magától rászokik,h csak oda kakiljon. A pisije nem büdös mert nincs benne ammónia , tehát nem érezni tőle azt a tipikus rágcsálószagot! Világosban alszik, de este és éjszaka virgoncak és hangoskodnak, zörögnek! De ha nappal felkelted érthetően akkor is felébred, de jobb ha besötétítünk neki mert akkor elevenebb.

A nagyon vad nem kézhez szokott piciket érdemes az első héten nem sokat bolygatni, had szokja a helyét, majd kesztyűt a kézre és jöhet a gazdival való tréning. Ez tulajdonképpen a bizalom kiépítése kisállat é gazdija között , hisz megtanulja , hogy szereted, óvod, bízhatsz benne így nem fog félni és  nem gömbölyödik össze :)

Fürdetés, hát imádnak úszni, van amelyik imádja ha hajszárítóval szárítják,nézzétek ez a süni pl így élvezi:

Írtó ari ez a süni :D Kifeküdt a levegőn :D

Fürdetéséről annyit,h kézmeleg vízben ritkán, max ha összekakizza magát, érjen le a lába, baba vagy cicasampi a vízbe és fogkefével a ráöntögetett vízzel átmossuk kész. Törcsibe becsavar és vár míg megszárad  picink :)

Szóval nagyon várom,h péntek legyen és végre nálam legyen a királylánykám, már most imádom , annyira édes a képen és annyira vágytam rá,hogy el nem tudom mondani. Fanatikus sünimádó vagyok, a we<3itos képeim fele sün :D Napi szinte nézte vidiket róluk . Ha érdekelnek milyenek mutatok még képeket:








Remélem hamar elfogad Rozika , pénteken jövök róla az első képekkel és a beszámolóval,hogy milyen is volt a nagy találkozás :)

Ti elfogadnátok egy pici sünit?

Puszik: Hajni

4 megjegyzés:

Velvet FizZ Blog írta...

Istenem de zabálnivaló! Hát mindjárt megeszeeem :))

Felhőcske írta...

Imádom a süniket, nem is tudtam, hogy lehet otthon tartani őket, én is akarok egyet!!!! :)))

csak1csajszi írta...

Megnézhetem majd???:)

Névtelen írta...

Hajni Drágám, ne húzogasd a mézes madzagot szegényeknek...:)
Ha a legjobb, megbízható helyekről szeretne valaki egészséges, lekövethető felmenőkkel rendelkező, tisztességes körülmények között tenyésztett és nevelt sünt, akkor tenyésztőtől kell választani, az áruk 15 és 35 ezer forint között változhat színtől, mintázattól, nemtől és kortól függően.

És akkor remélem nem veszed zokon, ez itt a reklám helye:D
Nyár közepére különleges almot várunk, aki jól meggondolta és valóban szeretne egy kis tüskést maga mellé, keressen meg bizalommal, bármilyen kérdésre válaszolok akkor is, ha esetleg nem tőlem választ sünt.

www.tuskegomboc.wordpress.com

Hajni, Rozika jobb helyre nem is kerülhetett volna, örülök hogy ennyire szereted a kiscsajt! :)